سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تنظیم توپ در ورزش واترپلو

سایت شرط بندی دنیا جهان بخت

پیشبرد توپ

هنگامی که تخلف توپ را در اختیار گرفت ، استراتژی پیشرفت توپ در زمین بازی و به ثمر رساندن یک گل است. بازیکنان می توانند توپ را با انداختن آن به سمت یک هم تیمی یا شنا کردن با توپ جلوی خود (دریبل زدن) حرکت دهند. اگر یک مهاجم با استفاده از بازوی خود یک بازیکن مدافع را کنار بزند و فضای خالی را برای یک پاس یا شوت آزاد کند ، داور یک تغییر توپ را اداره می کند و دفاع توپ را در اختیار می گیرد. اگر یک مهاجم در داخل خط 2 متری بدون توپ یا قبل از قرار گرفتن توپ در داخل منطقه 2 متری پیش برود ، آفساید اعلام می شود و توپ به دفاع تحویل داده می شود. اگر مهاجم در کنار استخر خوب باشد یا توپ در آن طرف استخر باشد ، این امر معمولاً نادیده گرفته می شود.

تنظیم توپ

کلید تخلف پاس دادن دقیق توپ (یا "تنظیم") آن به داخل مرکز جلو یا مجموعه سوراخ است که مستقیماً در مقابل دروازه قرار دارد ("سوراخ"). هر بازیکن میدانی می تواند سوراخ "یک پاس مرطوب" را پرتاب کند. پاس مرطوب پاسی است که فقط در خارج از محل دسترسی سوراخ به آب برخورد می کند. از پاس خشک نیز ممکن است استفاده شود. اینجا جایی است که مجموعه سوراخ توپ را مستقیماً در دست او دریافت می کند و سپس اقدام به شلیک به قفس می کند. این پاس بسیار دشوارتر است زیرا اگر پاس به درستی گرفته نشود ، مسئولان احتمالاً خطای حمله ای را در نتیجه تغییر مالکیت توپ اعلام خواهند کرد.

ست سوراخ تلاش برای مالکیت توپ [پس از یک پاس مرطوب] ، شلیک به سمت دروازه یا گرفتن خطای مدافع او است. خطای جزئی در صورتی خوانده می شود که مدافع وی (که "سوراخ D" نامیده می شود) سعی کند مانع حرکت قبل از مالکیت سوراخ شود. داور خطای بازی را با یک ضربه سوت کوتاه نشان می دهد و یک دست را به سمت نقطه خطا نشان می دهد و دست دیگر را در جهت حمله تیمی که به او ضربه آزاد تعلق می گیرد ، نشان می دهد.