سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با ورزش فکری شطرنج

سایت شرط بندی دنیا جهان بخت


بسیاری از سازمان های ملی شطرنج برای خود سیستم قهرمانی دارند. فیده همچنین مسابقات قهرمانی زنان جهان ، مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان ، مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان ، مسابقات رعد اسا و مسابقات سریع جهانی ، جام جهانی شطرنج و المپیاد شطرنج را برگزار می کند ، یک رقابت محبوب در بین تیم های بین المللی. فیده یکی از اعضای کمیته بین المللی المپیک است که می توان آن را به رسمیت شناختن شطرنج به عنوان یک ورزش در نظر گرفت. چندین نهاد ورزشی ملی ، مانند Consejo Superior de Deportes اسپانیا  ، شطرنج را نیز به عنوان یک ورزش می شناسند. شطرنج در بازی های آسیایی 2006 و 2010 گنجانده شد. مسابقات قهرمانی شطرنج مکاتبات و شطرنج کامپیوتر جهانی نیز برگزار می شود. شطرنج آنلاین رقابت آماتوری و حرفه ای را برای گروه گسترده ای از بازیکنان گشوده است.

از نیمه دوم قرن 20 ، موتورهای شطرنج طوری برنامه ریزی شده اند که با موفقیت روزافزون بازی می کنند ، تا جایی که بسیاری از برنامه ها در سطح بالاتری از بهترین بازیکنان انسانی بازی می کنند. از دهه 1990 ، تجزیه و تحلیل رایانه ای به ویژه در بازی آخر به طور قابل توجهی در تئوری شطرنج نقش دارد. کامپیوتر IBM Deep Blue اولین دستگاهی بود که توانست در یک مسابقه با غلبه بر گاری کاسپاروف در یک قهرمان شطرنج جهان موفق شود. ظهور موتورهای شطرنج قوی ، قابل اجرا در دستگاه های دستی ، باعث افزایش نگرانی در مورد تقلب در طول مسابقات شده است. .

انواع بسیاری از شطرنج وجود دارد که از قوانین ، مهره ها یا صفحه های شطرنج مختلف استفاده می کنند. یکی از این موارد ، فیشر تصادفی شطرنج ، محبوبیت گسترده ای و همچنین رسمیت رسمی FIDE را کسب کرده است.