سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترکیب 5–1 در ورزش والیبال

سایت شرط بندی دنیا جهان بخت


5–1

ترکیب 5–1 فقط یک بازیکن دارد که بدون در نظر گرفتن موقعیت آنها در چرخش ، مسئولیت ها را تعیین می کند. بنابراین تیم در صورت قرارگرفتن در ردیف عقب ، سه مهاجم در ردیف اول و در هنگام قرارگیری ردیف جلو در حمله ، فقط دو حمله خواهد داشت.

به پخش کننده مقابل 5/1 در یک چرخش 5-1 ، ضربه گیر مخالف گفته می شود. به طور کلی ، هیترهای مخالف عبور نمی کنند. آنها هنگام پشت سر گذاشتن هم تیمی های خود ایستاده اند. هنگامی که تنظیم کننده در ردیف جلو است ممکن است از ضربه دهنده مخالف به عنوان گزینه حمله سوم استفاده شود (حمله پشت ردیف): این گزینه عادی است که برای افزایش توانایی های حمله تیم های مدرن والیبال استفاده می شود. به طور معمول هیتر مخالف از نظر فنی ماهرترین ضربه گیر تیم است. حملات برگشت پشت عموماً از موقعیت راست به عقب می آیند ، که به منطقه 1 معروف است ، اما در بازی سطح بالا به طور فزاینده ای از مرکز عقب انجام می شود.

مزیت بزرگ این سیستم این است که تنظیم کننده همیشه 3 ضربه دارد که مجموعه ها را با آنها متفاوت می کند. اگر تنظیم کننده این کار را به خوبی انجام دهد ، مسدودکننده وسط حریف ممکن است وقت کافی برای مسدود کردن با مسدودکننده خارج نداشته باشد و این باعث می شود تیم مهاجم بتواند امتیاز کسب کند.

یک مزیت دیگر نیز وجود دارد ، همان مزیت سازند 4–2: وقتی ستر بازیکن ردیف جلو است ، به او اجازه پرش و توپ را به سمت حریف می اندازد. این نیز می تواند بازیکنان مسدود کننده حریف را گیج کند: تنظیم کننده می تواند بپرد و رها کند یا می تواند روی یکی از هیترها تنظیم شود. یک تنظیم کننده خوب این را می داند و بنابراین نه فقط پرش به زمین انداختن و یا هدف قرار دادن یک ضربه سریع ، بلکه هنگام بیرون رفتن نیز باعث سردرگمی حریف می شود.
تخلف 5–1 در واقع ترکیبی از 6–2 و 4–2 است: وقتی تنظیم کننده در ردیف جلو باشد ، جرم مانند 4–2 به نظر می رسد. وقتی تنظیم کننده در ردیف عقب است ، جرم مانند 6-2 به نظر می رسد.

جنجال ها

در سال 2017 ، اتحادیه جدید والیبال در پاسخ به عدم رضایت از سازمان و ساختار مسابقات حرفه ای والیبال ساحلی تشکیل شد.  این اتحادیه انجمن بین المللی بازیکنان والیبال ساحلی نامگذاری شده است و تقریباً از 100 بازیکن حرفه ای تشکیل شده است. IBVPA ادعا می کند هدف آن کمک به ورزشکاران و فراهم کردن وسایل لازم برای لذت بردن از بازی والیبال با بهبود روش اداره ورزش است.