سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستورالعمل آموزش و گواهینامه پاراگلایدر

سایت شرط بندی دنیا جهان بخت



دستورالعمل

در اکثر مناطق معروف پاراگلایدر تعدادی مدرسه وجود دارد که عموماً در انجمن های ملی ثبت شده و یا توسط آنها سازمان یافته اند. سیستم های صدور گواهینامه بین کشورها بسیار متفاوت است ، اگرچه حدود 10 روز دستورالعمل برای صدور گواهینامه پایه استاندارد است.

چندین برنامه اصلی برای برنامه آموزش صدور گواهینامه آزمایشی پاراگلایدر وجود دارد. آموزش اولیه برای خلبانان مبتدی معمولاً با مقداری مدرسه زمینی برای بحث در مورد مبانی ، از جمله تئوری های ابتدایی پرواز و همچنین ساختار اولیه و عملکرد پاراگلایدر ، آغاز می شود.

دانش آموزان سپس می آموزند که چگونه هواپیمای گلایدر را روی زمین کنترل کنند ، با پرواز کردن و کنترل بال "بال" تمرین می کنند. تپه های کم ارتفاع و آرام ، بعدی است که دانش آموزان اولین پروازهای کوتاه خود را انجام می دهند و در ارتفاع بسیار کمی پرواز می کنند تا به کار با بال در زمین های مختلف عادت کنند. برای کشیدن گلایدر تا ارتفاع کم در مناطقی که هیچ تپه ای به راحتی در دسترس نیست می توان از وینچ های مخصوص استفاده کرد.
با آموزش و مدیریت ریسک می توان پتانسیل آسیب را به میزان قابل توجهی کاهش داد. استفاده از تجهیزات مناسب مانند بال طراحی شده برای اندازه و مهارت خلبان ، و همچنین کلاه ایمنی ، چتر ذخیره ،  و مهار بالشتک  نیز خطر را به حداقل می رساند. ایمنی خلبان تحت تأثیر درک شرایط سایت مانند تلاطم هوا (روتور) ، حرارت های قوی ، باد غبارآلود و موانع زمینی مانند خطوط برق است. آموزش خلبانی کافی در کنترل بال و مانورهای اضطراری از مربیان ذی صلاح می تواند حوادث را به حداقل برساند. بسیاری از تصادفات با پاراگلایدر نتیجه ترکیبی از خطای خلبان و شرایط نامناسب پرواز است.

SIV ("Simulation d"Incident en Vol")

SIV ، کوتاه شده برای Simulation d’Incident en Vol (شبیه سازی حادثه در پرواز) دوره هایی است که در زمینه مقابله با موقعیت های ناپایدار و بالقوه خطرناک مانند سقوط ، دکه های کامل و انحراف معلمان آموزش ارائه می دهد. این دوره ها به طور معمول توسط مربی آموزش دیده مخصوص بیش از اندازه آب زیاد هدایت می شود ، دانش آموز معمولاً از طریق رادیو آموزش می یابد. به دانش آموزان آموزش داده می شود که چگونه موقعیت های خطرناک را القا کنند ، و بنابراین می آموزند که چگونه از ابتلا به آنها جلوگیری کرده و آنها را اصلاح کنند. این دوره به خلبانانی که بدنبال حرکت به بالهای با کارایی بیشتر و پایداری کمتر هستند توصیه می شود ، که این پیشرفت طبیعی برای بیشتر خلبانان است. در بعضی از کشورها دوره SIV یک نیاز اساسی در آموزش اولیه خلبانی است. در صورت مانور غیرقابل بازیابی و در نتیجه فرود آمدن با آب ، معمولاً یک قایق نجات برای جمع آوری خلبان اعزام می شود. سایر ویژگی های ایمنی اضافه شده ممکن است شامل کمک شناوری یا چتر نجات ثانویه باشد. این دوره ها برای پرواز در سطح مبتدی ضروری به حساب نمی آیند.