سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنده در ورزش کورلینگ

سایت شرط بندی دنیا جهان بخت

اگر در پایان تیمی چکش نداشته باشد ، سعی می کند منطقه چهار پا را در خانه مسدود کند تا تیم مقابل از دسترسی به دکمه جلوگیری کند. این کار را می توان با پرتاب محافظ های "خط وسط" در جلوی خانه روی خط وسط انجام داد ، که می تواند بعداً به خانه زده شود یا به اطراف کشیده شود. اگر تیمی چکش داشته باشد ، سعی می کند این منطقه چهار پا را آزاد نگه دارد تا بتواند همیشه به قسمت دکمه دسترسی داشته باشد. یک تیم با چکش ممکن است یک محافظ گوشه را به عنوان اولین سنگ انتهایی خود جلوی خانه اما در خارج از منطقه چهار پا برای استفاده از منطقه نگهبان آزاد پرتاب کند. گارد کرنر برای یک تیم در پایان گرفتن دو امتیاز کلیدی است ، زیرا آنها می توانند بعداً به دور آن تساوی بکشند یا پشت آن ضربه بزنند و بپیچند و ضربه تیم مقابل را برای دشوارتر کردن ضربه کار کنند.
در حالت ایده آل ، استراتژی برای یک تیم با چکش ، کسب دو امتیاز یا بیشتر است. به دست آوردن یک امتیاز غالباً یک فرصت تلف شده است ، زیرا آنها در پایان مسابقه امتیاز آخر را از دست خواهند داد. اگر یک تیم نتواند دو امتیاز کسب کند ، آنها معمولاً سعی می کنند با از بین بردن سنگ های مخالف باقی مانده و غلتیدن ، "پایان خود را خالی" کنند. یا اگر هیچ سنگ مخالفی وجود ندارد ، فقط سنگ را از داخل خانه پرتاب کنید تا هیچ تیمی امتیاز کسب نکند ، و تیم با چکش می تواند انتهای بعدی را دوباره امتحان کند تا با آن دو یا چند امتیاز کسب کند. به طور کلی ، تیمی بدون چکش می خواهد تیم را با یک چکش فقط به یک امتیاز مجبور کند (به طوری که بتواند چکش را پس بگیرد) یا اینکه "با بدست آوردن یک یا چند امتیاز از خود پایان" را بدزدد.
به طور کلی ، هرچه تیم در بازی یک برتری بیشتر داشته باشد ، باید بیشتر حالت دفاعی داشته باشد. با زدن تمام سنگ های حریف ، فرصت ها را برای گرفتن چندین امتیاز از بین می برد ، بنابراین از برتری دفاع می کند. اگر تیم اصلی کاملاً راحت باشد ، گذاشتن سنگ خودش در بازی نیز می تواند خطرناک باشد. تیم دیگر می تواند نگهبانان را جمع کند و سنگهای خانه را می توان عقب زد (اگر در جلوی خط سه راهی قرار دارند) یا آنها را منجمد کرد (اگر پشت خط سه راه باشند). برداشتن سنگ یخ زده دشوار است ، زیرا برای سنگ مخالف "یخ زده" است (در مقابل و لمس آن است). در این مرحله ، یک تیم "لایه برداری" را انتخاب می کند ، به این معنی که سنگهایی که آنها پرتاب می کنند نه تنها به سنگهای مخالف آنها ضربه می زند بلکه از بازی خارج می شود. لایه بردارها ضربه هایی هستند که با بیشترین قدرت پرتاب می شوند.