سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سایر کاربردهای دومینو

سایت شرط بندی دنیا جهان بخت

سایر کاربردهای دومینو

علاوه بر انجام بازی ها ، استفاده دیگر از دومینو نمایش دومینو است که شامل ایستادن آنها در صف های طولانی است به طوری که وقتی اولین کاشی سرنگون می شود ، دومی را سرنگون می کند ، سومین را می اندازد و غیره ، در نتیجه تمام کاشی ها ایجاد می شوند افتادن به قیاس ، پدیده رویدادهای کوچک را که باعث وقایع مشابه منجر به فاجعه ای می شوند ، اثر دومینو می نامند.

ترتیباتی از میلیون ها کاشی ساخته شده است که ریزش آنها دقیقه ها ، حتی ساعت ها به طول انجامیده است. برای تمهیدات بزرگ و دقیق ، انسدادهای ویژه (همچنین به عنوان آتش نشانی شناخته می شوند) در فواصل منظم استفاده می شوند تا از ریزش زودرس بیش از بخشی از دومینو جلوگیری کند در حالی که هنوز هم می توان بدون آسیب از بین برد.
یک بازی دومینوی محبوب در تگزاس 42 است. این بازی شبیه به بیل های بازی با ورق است. این بازی با چهار بازیکن همراه در تیم انجام می شود. هر بازیکن هفت دومینو می کشد ، و دومینوها با ترفندهایی بازی می شوند. هر ترفند به عنوان یک امتیاز به حساب می آید و هر دومینویی که دارای چندین نقطه باشد به کل دست محاسبه می شود. این 35 امتیاز "پنج شمارش" و هفت ترفند برابر با 42 امتیاز است ، از این رو نامگذاری شده است.

بازی رقابتی

سکه یادبود مسابقات قهرمانی جهان دومینو 2011 در آبخازیا
دومینو ، مانند پوکر ، در سطح حرفه ای بازی می شود. سازمانها و باشگاههای زیادی از بازیکنان آمینو دومینو در سراسر جهان وجود دارد. برخی از سازمان ها مسابقات بین المللی را ترتیب می دهند.