سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تکنیک های ورزش هاپکیدو

سایت شرط بندی دنیا جهان بخت

تکنیک

هاپکیدو به دنبال این است که یک سبک جنگی کاملاً جامع باشد و به همین ترتیب سعی می کند از تخصص محدود در هر نوع روش یا دامنه خاصی از جنگ جلوگیری کند. این طیف وسیعی از تاکتیک ها را برای ضربه زدن ، ایستادن قفل های مفصلی ، تکنیک های پرتاب (هر دو پرتاب دستکاری خالص و مفصل) و سنجاق حفظ می کند. برخی از سبک ها از تاکتیک هایی برای جنگ زمینی نیز استفاده می کنند ، گرچه این تاکتیک ها بیشتر به جای فرار از درگیری های طولانی یا درگیر کردن درگیری ، متمرکز بر فرار و بازیابی مجدد پا ، کنترل ، ضربه زدن و پایان دادن به یک حریف سقوط کرده هستند.

اصطلاح کره ای تکنیک sool است (کره ای: ? ؛ هانجا: ? ؛ RR: سول). از آنجا که اصطلاحات بین مدارس متفاوت است ، برخی از آنها مانور دفاعی را soolgi می دانند (?? ؛ به راحتی به عنوان "تکنیک" ترجمه می شود) ، در حالی که hoshinsool (کره ای: ??? ؛ Hanja: ?? ? ؛ RR: hosinsul ؛ به معنای "دفاع از خود") توسط دیگران ترجیح داده می شود.

تاکتیک های مناسب هاپکیدو شامل استفاده از پا و یک سری ضربه و ضربات دستی برای پر کردن فاصله با حریف است. سپس بلافاصله تعادل حریف را کنترل کنید (معمولاً با دستکاری سر و گردن) ، برای برداشتن یا جدا کردن مچ دست یا بازو و استفاده از یک پرتاب پیچش مفصلی ، بسته به شرایط ، هاپکیدو یک سیستم جامع است و پس از اینکه تعادل حریف برقرار شد ، تعداد بی شماری از تکنیک ها برای غیرفعال کردن و تسلیم حریف وجود دارد.

هاپکیدو از نقاط فشاری استفاده می کند که در کره ای با عنوان هایول شناخته می شود (کره ای: ja ؛ هانجا: ?) که در روش های پزشکی سنتی آسیا مانند نقطه طب سوزنی نیز استفاده می شود. این نقاط فشار یا برای تولید بیهوشی زده می شوند یا برای ایجاد درد به شما اجازه می دهند تعادل حریف خود را قبل از پرتاب یا دستکاری مفصلی راحت تر از بین ببرید.