سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سه دسته اصلی جودو

سایت شرط بندی دنیا جهان بخت

 

در جودو سه دسته اصلی waza (? ، تکنیک ها) وجود دارد: nage-waza (? ? ? ، روش های پرتاب) ، katame-waza (? ? ، تکنیک های مبارزه) و atemi-waza (? ? ? ? ، تکنیک های ضربه زننده). جودو بیشتر به nage-waza و katame-waza معروف است.

تمرین کنندگان جودو معمولاً بخشی از هر جلسه تمرین را به ukemi (? ? ? ، break-fall) اختصاص می دهند ، به این ترتیب که nage-waza بدون خطر قابل توجهی از آسیب دیدگی قابل تمرین است. چندین نوع متمایز از ukemi وجود دارد ، از جمله ushiro ukemi (? ? ? break ، خرابی عقب). یوکو اوکمی (? ? ? ? ، خرابی های جانبی) ؛ mae ukemi (? ? ? ? ، خرابی جلو)؛ و zenpo kaiten ukemi (?? ? ? ? ? ، خرابی های نورد)

شخصی که Waza را اجرا می کند به عنوان tori (? ? ، به معنای واقعی کلمه "گیرنده") شناخته می شود و شخصی که برای آن اجرا می شود به عنوان uke شناخته می شود (? ? ، "گیرنده")با این حال ، او کاملاً از درک منفی مردم ژاپن از جوجوتسو آگاه بود:

    در آن زمان هنوز چند متخصص بوجیتسو (هنرهای رزمی) وجود داشتند اما بوژیتسو تقریباً توسط ملت به طور کامل رها شد. حتی اگر می خواستم به جوجیتسو آموزش دهم ، بیشتر مردم فکر کردن در مورد آن را متوقف کرده بودند. بنابراین فکر کردم اصولاً بهتر است با نام دیگری تدریس کنم زیرا اهداف من بسیار گسترده تر از جوجیتسو بود.

کانو معتقد بود که "j?jutsu" برای توصیف هنر او کافی نیست: اگرچه jutsu (?) به معنای "هنر" یا "معنی" است ، اما این متضمن روشی است که از مجموعه تکنیک های فیزیکی تشکیل شده است. بر این اساس ، وی شخصیت دوم را به d? (?) تغییر داد ، به معنای "راه" ، "جاده" یا "مسیر" ، که به معنای زمینه فلسفی بیشتری نسبت به جوتسو است و منشأ مشترک آن با مفهوم چینی تائو است. بنابراین کانو آن را به J?d? تغییر داد (?? ، جودو).
جودو وازا (تکنیک ها)
همچنین نگاه کنید به: لیست تکنیک های جودو و لیست تکنیک های جودو Kodokan