سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاریخچه کریکت

سایت شرط بندی دنیا جهان بخت

 
اولین اشاره به کریکت در جنوب شرقی انگلیس در اواسط قرن شانزدهم است. با گسترش امپراتوری انگلیس ، با اولین مسابقات بین المللی در نیمه دوم قرن نوزدهم ، در سطح جهانی گسترش یافت. هیئت حاکم بر این بازی International Cricket Council (ICC) است که بیش از 100 عضو دارد که 12 نفر از آنها اعضای کاملی هستند که مسابقات تستی را انجام می دهند. قوانین بازی ، قوانین کریکت ، توسط Marylebone Cricket Club (MCC) در لندن حفظ می شود. این ورزش در درجه اول در شبه قاره هند ، استرالیا ، انگلستان ، آفریقای جنوبی و هند غربی دنبال می شود.
کریکت بانوان نیز که به صورت جداگانه سازمان یافته و بازی می شود ، به استاندارد بین المللی دست یافته است. موفق ترین تیم کریکت بین المللی استرالیا است که هفت جام بین المللی یک روزه ، از جمله پنج جام جهانی ، بیش از هر کشور دیگر برنده شده است و بیش از هر کشور بالاترین رتبه آزمون را دارد.
تاریخچه کریکت
تا سال 1725 یک بازی "توپ باشگاهی" قرون وسطایی که شامل یک کاسه ناخوشایند به سمت یک بتمن است. شکارچیان توپ نشان داده می شود که برای گرفتن توپ موقعیت خود را دارند. "Canticles of Holy Mary" ، قرن سیزدهم. کریکت یکی از بسیاری از بازی های حوزه "توپ باشگاهی" است که اساساً شامل ضربه زدن به توپ با استفاده از دست است. موارد دیگر شامل بیس بال (که شباهت های زیادی با کریکت دارد ، هر دو در دسته بازی های خاص توپ و خفاش قرار دارند) ، گلف ، هاکی ، تنیس ، اسکواش ، بدمینتون و تنیس روی میز. در مورد کریکت ، یک تفاوت اساسی وجود یک ساختار هدف جامد ، ویکت (در ابتدا تصور می شود ، "دروازه ویکت" که از طریق آن گوسفندان گله می شدند) ، که بتسمن باید از آن دفاع کند.
هری آلتام ، مورخ کریکت ، سه "گروه" از بازی های "توپ باشگاهی" را شناسایی کرد: "گروه هاکی" ، که در آن توپ بین دو هدف به این سو و آن سو می رود (اهداف). "گروه گلف" ، که در آن توپ به سمت هدف دفاع نشده (سوراخ) هدایت می شود. و "گروه کریکت" ، که در آن "توپ به سمت یک مارک (ویکت) نشانه رفته و از آن دور می شود.