سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش بازی دومینو

سایت شرط بند دنیا جهان بخت

 

قرن ها در مناطق مختلف جهان از مجموعه های مختلف دومینو مختلف برای انجام انواع بازی های دومینو استفاده شده است. هر دومینو در اصل یکی از 21 نتیجه پرتاب دو تاس شش ضلعی را نشان می داد (2d6). نیمی از هر دومینو با پیپ های یک قالب تنظیم می شود و نیمه دیگر حاوی پیپ های قالب دوم است. مجموعه های چینی نیز کپی برخی پرتاب ها را معرفی می کنند و دومینوها را به دو لباس نظامی و غیرنظامی تقسیم می کنند. [10] دومینوی چینی نیز طولانی تر از دومینوی معمولی اروپایی است. 

اوایل قرن هجدهم دارای دومینوهایی بود که به اروپا راه یافتند و اولین حضور خود را در ایتالیا انجام دادند. این بازی در ترجمه از فرهنگ چینی به فرهنگ اروپایی تا حدودی تغییر کرد. مجموعه های دومینوی اروپایی نه تمایز مناسبی دارند و نه موارد تکراری با آنها. در عوض ، مجموعه های اروپایی حاوی هفت دومینوی اضافی هستند که شش عدد از آنها نشان دهنده مقادیری است که در نتیجه پرتاب یک قالب با نیمه دیگر کاشی خالی مانده است و دومینوی هفتم نشان دهنده ترکیب خالی-خالی (0-0) است.

کاشی و کت و شلوار

ست کامل دو-شش

کاشی های دومینو (که به آن "استخوان" نیز گفته می شود) به طور معمول دو برابر عرض آن زیاد است ، که باعث می شود پس از استفاده دوباره قطعات روی هم چیده شوند. کاشی ها معمولاً یک خط در وسط دارند تا آنها را از نظر بصری به دو مربع تقسیم کنند. مقدار هر دو طرف تعداد نقاط یا پیپ ها است. در رایج ترین نوع (دو برابر شش) ، مقادیر از شش پیپ به پایین یا خالی است. [11] از مجموع دو مقدار ، یعنی تعداد کل پیپ ها ، ممکن است به عنوان درجه یا وزن یک کاشی یاد شود. یک کاشی ممکن است "سنگین تر" از یک "سبک" باشد که پیپ های کمتری دارد (یا فاقد آن است).

کاشی ها به طور کلی با توجه به دو مقدار خود نامگذاری می شوند. به عنوان مثال ، موارد زیر شرح کاشی است که دارای مقادیر دو و پنج است:

Deuce- پنج

پنج گانه

2-5

5-2

کاشی ای که در هر انتهای آن مقدار پیپ یکسانی دارد ، دو برابر نامیده می شود و به طور معمول دو برابر صفر ، دو برابر و غیره نامیده می شود. [11] برعکس ، کاشی با مقادیر مختلف را واحد می نامند. [12]