سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هند بال در کشور های مختلف

سایت شرط بندی دنیا جهان بخت

از آنجا که محبوبیت هندبال در سراسر اروپا افزایش می یابد ، تغییرات جدید در شمال اروپا مورد مطالعه قرار می گیرد ، به دلیل آب و هوای سردتر. نیاز به تمرین هندبال در فضای بسته آشکار شد. این ورزش در حالت سرپوشیده خود به بازی سریعتر و رنگارنگ تری تبدیل شد که به بقیه اروپا کمک کرد تا آن را شروع کنند.

در سال 1954 ، IHF اولین مسابقات جهانی مردان را ترتیب داد و سوئد را قهرمان کرد. سه سال بعد ، چکسلواکی موفق به کسب اولین جام جهانی هندبال زنان شد. اسکاندیناویایی ها به همراه آلمان و اتحاد جماهیر شوروی سابق نیروگاه های قدرت در دنیای هندبال بودند. این در دهه های اخیر تغییر کرده است ، زیرا محبوبیت این ورزش در سایر کشورهای اروپایی (به استثنای انگلستان) و همچنین در آفریقای شمالی افزایش یافته است ، که عمدتا به دلیل نفوذ فرانسه است.

هندبال داخل سالن و فضای باز تا اواخر دهه 1960 از محبوبیت یکسانی برخوردار بود. در سال 1965 کمیته بین المللی المپیک روش داخل سالن را که باید در بازیهای المپیک و تحت عنوان "هندبال" تمرین شود تصویب کرد. اکنون فقط در هفت سالگی به هندبال اشاره دارد. اولین حضور وی در رده مردان در بازیهای المپیک 1972 مونیخ و در رده زنان در بازیهای المپیک 1976 مونترال.

هندبال به طور گسترده ای در اروپا انجام می شود ، اما هنوز نتوانسته است محبوبیت خود را در بقیه جهان به دست آورد: این ورزش هنوز هم به عنوان یک ورزش اقلیت محسوب می شود و در کشورهای انگلیسی زبان ، در آمریکا (که اخیراً کشورهایی مانند برزیل و آرژانتین پیشرفت کرده اند) ، از اهمیت کمی برخوردار است سطح رقابت) ، آفریقا و آسیا (قاره هایی که فقط در برخی از کشورهای عربی به طور حرفه ای و در مورد هندبال زنان توسط کره جنوبی و آنگولا انجام می شود). تیم های این کشورها به طور منظم در مسابقات قهرمانی جهان و مسابقات المپیک شرکت می کنند ، اما بدون ورود به رده بندی بهترین کشورهای جهان.