سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرایط موج سواری

سایت شرط بندی دنیا جهان بخت

بادهای سبک دریایی امواج صاف تری ایجاد می کنند ، در حالی که بادهای شدید شدید دریایی باعث غوطه وری یا امواج بزرگ بشکه می شوند. امواج بشکه بزرگ هستند زیرا عمق آب هنگام شکستن موج کم است. بنابراین ، شدت شکن (یا نیروی) افزایش می یابد و سرعت و ارتفاع موج افزایش می یابد. بادهای خارج از ساحل با تسطیح یک تورم ضعیف ، شرایط غیر قابل مرور را ایجاد می کنند. تورم ضعیف از نیروهای جاذبه سطحی ساخته شده و دارای طول موج های طولانی است.

شرایط موج سواری

امواج موج سواری را می توان با استفاده از پارامترهای زیر تجزیه و تحلیل کرد: ارتفاع موج شکست ، زاویه پوست موج (α) ، شدت شکست موج و طول مقطع موج. ارتفاع موج شکسته دارای دو اندازه گیری است ، ارتفاع نسبی تخمین زده شده توسط موج سواران و اندازه گیری دقیق توسط اقیانوس شناسان فیزیکی. اندازه گیری های موج سواران 1.36 تا 2.58 برابر بیشتر از اندازه گیری های دانشمندان بوده است. ارتفاع موجی که از نظر علمی نتیجه گرفته شده و از نظر جسمی امکان گشت و گذار را دارد ، 1 تا 20 متر است. 

زاویه لایه برداری موج یکی از اصلی ترین ترکیبات موج موج سواری بالقوه است. زاویه لایه برداری موج فاصله بین خط لایه برداری و خط مماس با خط تاج شکستگی را اندازه گیری می کند. این زاویه سرعت تاج موج را کنترل می کند. سرعت موج علاوه بر بردار سرعت انتشار (Vw) و بردار سرعت پوست (Vp) است که منجر به سرعت کلی موج (Vs) می شود. 

 

شدت شکست موج ، نیروی موج را هنگام شکستن ، نشت یا غوطه وری اندازه گیری می کند (موج غوطه وری توسط موج سواران به عنوان "موج بشکه" خوانده می شود). طول مقطع موج فاصله بین دو تاج شکستنی در یک مجموعه موج است.