سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوره های ورزش دو میدانی

سایت شرط بند دنیا جهان بخت

در سطح نخبگان و حرفه ای ، دوره ها باید حلقه ای باشند و طول هر دور باید از 1750 متر تا 2000 متر باشد. موانع شدید مانند گودال های عمیق ، موانع زیاد و زیر کشت ضخیم که به طور معمول وجود ندارند. این دوره باید بتواند در حالی که در تمام مدت پیاده می ماند ، به پایان برسد. به منظور حفظ تمایز این ورزش از دویدن در جاده ، استفاده از سطوح غیرطبیعی یا مکان شده معمولاً به حداقل می رسد یا به طور کلی از آن اجتناب می شود.

از آنجا که اکثر مسابقات در مناطقی از چمن ، خاک ، گل یا زمین برگزار می شود ، شرایط آب و هوایی می تواند به طور قابل توجهی بر دشواری دوره های کراس کانتری تأثیر بگذارد ، زیرا برف و باران باعث کاهش کشش می شود و می تواند مناطقی از آب ایستاده ایجاد کند.
دوره های جاده ای

سطح مسابقات جاده ای بسیار مهم است و IAAF دستور می دهد که این دوره ها باید در امتداد جاده های ساخته شده توسط بشر ، مسیرهای دوچرخه سواری یا مسیرهای پیاده روی باشد. دوره هایی که در امتداد جاده های اصلی شهرها تعیین می شوند ، معمولاً در مسابقات جاده ای اجرا می شوند و معمولاً هنگام مسابقه ، ترافیک از منطقه محدود می شود. در حالی که به طور کلی از زمین نرم مانند چمن جلوگیری می شود ، مسابقات ممکن است در زمین نرم یا درون استادیوم دو و میدانی شروع و پایان یابد. دوره های مسابقه جاده ای در دو نوع اصلی وجود دارد: حلقه ای و نقطه به نقطه. دوره ها ممکن است اندازه گیری و طراحی شوند تا مسافت استانداردی مانند 10 کیلومتر (6.2 مایل) را طی کنند  یا اینکه ممکن است به سادگی از یک مسیر مشخص بین دو مکان مشخص عبور کنند.